3 år sen igår :(

Skrev ju att ja skulle tillägna min morbror på hans 3 års dag som var igår men han inte så gör det nu :)

Tommy "Lillis" Johansson

9.5 1972 - 19.4 2006




Okej det är alltid lika jobbigt!

Ja ska ta hela historien från början,

Min morbror lillis kom till min mormor o morfar som fosterbarn som 3 åring, av den anledningen att hans biologiska mamma inte kunde ta hand om honom för tillfället. Jag vet inte så mycket men jag vet iallafall att han blev en i familjen och stannade kvar, det var många turer fram o tillbaka med Lillis, han växte upp hos min mormor o morfar tillsammans med min mamma och hennes riktiga bror Tommy (de hette lika dant, därav lillis eftersom han var minstingen). Jag har alltid sett Lillis som min äkta morbror men även mer som en bror :) Jag var som liten väldigt bortdkämd av honom med allt möjligt, o det fanns verkligen en "syskon" kärlek mellan oss. Det var många gånger man inte hade en aning om var han höll hus (han var på vift hela tiden) o helt plötsligt en dag kunde han stå utanför dörren :) Och man blev alltid lika överlycklig.


Lillis har haft och varit inblandad i mycket skit under åren vi vet nog inte ens hälften, han var i omgångar både alkohol o narkotika missbrukare. Min famlij gjorde verkligen allt för att hjälpa honom, blev han vräkt från en lägenhet var vi där o städade upp efter han o ingen aning om var han höll hus. Mågna gånger har vi kört honom till både psyke o behandlingshem. Min mamma har nog fått dragit det största och tyngsta laset. Man kan säga att det fanns mer syskonkärlek mellan min mamma och Lillis än vad det gör mellan henne o hennes riktiga bror. Jaga har självklart vetat att Lillis har haft en biologiska mamma nånstans men inte träffat henne innan begravningen.

Innan dagen då Lillis tog livet av sig så hade det varit väldigt oroligt det var flera turer in o ut på psyk självmordsförsök o.s.v, han var hos oss o hälsade på sommaren innan och verkade faktiskt må riktigt okej, men den 19 april 06 hände det värsta!

Jag bodde tillsammans med mitt ex vid den tiden. På lördagen den 22 april 06 så kommer min granne upp och säger till mig att hon har hört att Lillis tagit livet av sig men det trodde jag inte på för att det har gått rykten förut att han har gjort det, det finns en människa som är så hemska att hon går o sprider ut sånna lögner tro mig!! Aja, jag trodde ju inte på det som sagt, men jag ringde Lillis iallafall men fick inget svar så jag ringde ett par gånger till utan svar! Jag ringde sen till mamma o frågade henne men hon hade heller inte hört nåt o så ringde jag mormor med men samma svar fick jag från henne. Tio minuter efter att jag hade pratat med min mormor så ringde hon upp mig igen o då hade precis Lillis bästa kompis ringt o berättat det för henne, mitt liv vändes upp och ner o ut o in! Anledningen till att vi inte had efått veta nåt var för att eftersom att vi inte är "blodssläkt" så står vi inte med på några papper!! HALLÅ!! VAd i helvete, vi har varit hans familj i alla år men inte nån jävel kunde ringa o säga till.

Det blev iallafall ett jävla strul med begravning o allt det eftersom det finns så mågna olika viljor, men VI VANN ! Våran Lillis ligger begraven i valdemasrvik och mamma bor precis vid kyrkogåren så vi ser honom från fönstret! Lillis har nog aldrig känt sig trygg nånstanns men jag VET att han gör det nu! Jag VET även att Lillis är med mig, dte har han visat mig många gånger och jag skulle känna mig obeväm om han inte var det!




Han har sin egna lilla hörna hemma hos mig :)


För evigt ÄLSKAD
SAKNADEN är stor
Den finaste ÄNGELN av alla

// A

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Svensson

Fint skrivet...kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback