Gomorron

Ny dag nya möjligheter :)
Oriflame mötet drog ut på tiden i går. Vid halv nio sa jag till Jonas i telefon att jag åker från ringarum nu. Vid 22 skickade han ett sms o frågade vart jag tagit vägen. O Då hade vi stått o pratat så vi glömt bort tiden :P

Nu finns en ny katalog ( nr6 ) så det är bara att hojta så ordnar ja en katalog om det är nån som är intresserad !! Antingen maila eller komentera inlägget.
  [email protected]


Jag börjar bli lite fundersam när det gäller vänner, ens egna vänner eller andras. Hur fungerar människan idag? är det samhället som ger oss skeva uppfattningar om saker o ting som gör att vi inte kan vara nåns vän? Eller träffar man bara på fel sorts människor? 

Är det inte meningen att ens vän ska vara en person man kan säga allt till? TIll sina föräldrar undanhåller ju man vissa saker o man berättar inte kanske allt för sin pojkvän/flickvän. Men det är ju därför vännerna finnns?! Eller?

Saker som hänt nu har gjort mig spyfärdig, att man ställer upp som en " vän " men får skit tillbaka att det egentligen inte har nån betydelse hur bra vän du än försöker vara för det har ingen som helst betydelse i slutändan för då räknas det inte! Eller att nån sitter o ljuger en rakt upp i ansiktet inte bara 1 utan flera gånger bara för o rädda sitt skinn, o samtidgit förlorar en vän! skitsnack bakom ryggen är ett STORT problem för mig. Att en person är så trevlig ena stunden o uppger sig att var en " vän "  o nästa sekund så får man höra både det ena o andra!
Att vara falsk o egotrippad o bara tänka på sig SJÄLV äcklar mig!
så fårgan är om jag måste rensa upp i mitt vän förråd, ut med packet så att säga!

Ni som vet att jag älskar er ta inte åt er....

Vad tycker ni? Är det bara jag eller finns det fler som varit med om samma sak?




Puss // A

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Svensson

ojoj här var det hårda ord, tur ja ger dig mat ibland så att ja inte blir inräknad bland 'packet'. =)

Just detta är skälet till att jag inte har så många vänner, blir bara besviken...

Och ja, du ska kunna kommentera andras kommentarer, kan man på andra bloggsidor iaf.

Postat av: Rebecka

Jag tror att alla någon gång känt sig svikna av sina "vänner". Man tror att folk ska växa upp och inte behöva låta käften glappa fritt när man blir lite äldre, men skvallerkäringar har alltid varit, och kommer nog alltid att förbli skvallerkäringar :) Därför det är skönt när man hittar de där härliga människorna som enbart vill en väl! Sen får man också kategorisera in sina polare i "ytliga kompisar" och "riktiga kompisar" och helt enkelt satsa på att mest ha kul med de ytliga. Lättare än att fullkomligt gallra bort folk tror jag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback