24:de

Ett halvår kvar tills julafton! hur jävla deprimerande är inte det? huualigen. Jaja. Det är bara att njuta av sommaren :) Det kommer ju faktiskt en sommar nästa år med.

Dålig uppdatering jag vet, men datorn har bott hos Jonas ett tag nu och jag har verkligen inte haft nån ork på kvällarna! Nu får jag verkligen känna på det riktiga arbetslivet :)
Jobbet går bra, vissa dagar mindre bra o vice versa. Mycket o hålla koll på, fakturor hit och fakturor dit.
Om jag i snabba drag ska berätta vad jag gör om dagarna mellan 8.00-16.00!
Vi är ett service center åt Landsorganisationen i sverige. Vi har en lön avd, en telefoni avd o så ekonomi avd där jag är!
Vi är oxå en fakturacentral. Olika avd o distrikt m.m får sina fakturor skickade till oss. Den posten sorterar jag så gott jag kan på morgonen sen scannar man in fakturorna i ett system. Sen registrerar jag fakturorna var för sig. Svårt o förklara :S
Jobbigt för huvudet. Men det går bra! O det bästa av allt är att man har regelbundna tider. Frukost kl. 9.00 lunch vid 12.00 o fika vid 14.00. Det gör ju att man äter mer regelbundet oxå, så på dessa två och en halv veckorna så har jag faktiskt gått ner 1,5 kg. Inte mkt men det är ju alltid nåt :P Väger mig varje morgon på jobbet innan jag ätit något, då har jag liksom bättre koll.

Nu ligger jag o tittar på nya säsongen av bachellorett, eller hur det stavas. Ush så uppgjort. folket är ju bara med för o få vad med i tv! Jag tror inte att man kan bli kär på beställning. Är det menat så är det! Nu ska killarna tävla i hur många armhävningar dom kan göra. OMG så illa! riktigt töntigt..jaja kanske är en sån där kill grej!

Men snart är det "so you think you can dance", mycket bättre.

Ha en fin o underbar sommar alla ni som ska ha eller har semester! :)

Puss // A



Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Svensson

Men för f*n du kan ju inte tänka på jul nu, precis blivit sommar ju. :S Ja jo, trött o död är bra ord även för mig o beskriva hur det känns efter en arbetsdag. :P

Tittar oxå på "So you think you can dance", såå bra. Vissa är bara för pinsamma, men modiga. :D Vila nu inför fredagskvällen. :P Förresten...vad föreställer bilden under ditt foto?

Postat av: Elin

Hörde att det är renovering på gång nu.. Kul.. Iaf när det är färdigt... :-)

Postat av: Anonym

Hej gumman! ser ut som att vi inte hinner ses innan jag börjar jobba. Det är ju synd saknar ju dig:) kan vi inte försöka ses snart. Puss<3/Anneli A


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback