Hem nr 2

Bloggar från hem nr 2 idag :)

Söndag:

Jag vaknade med sveriges värsta huvudvärk, ja kände mig riktigt jävla bakfull även att det var Jonte som drack på lördagen o inte jag :P Hade lovat mamma o följa med o kolla när Moa hade fotbollsmatch mot Waria inne i norrköping. Huvudvärken avtog INTE. Trodde jag skulle svimma i bilen o spy med för den delen men sa inget till mamma eftersom hon är så jävla hönsig av sig, hon hade säkert bett mig att stanna bilen o ringt ambulans eller nåt. Men det gick bra! Kom hem o la mig i sängen sen kom älskling med en macka o lite vatten o så somnade jag som en prinsessa i en timme.

Sen var det dags att åka o handla för vi skulle grilla på kvällen, När jag kom ut till väster så var trappen till verandan som byggdes ny igår så gott som färdig :) Tur att Fridas pappa hjälpte jonte :P Sen tog vi det bara lugnt tände nya grillen o tände ljus på verandan o bara mös :)
Pratade om huset hur vi ville ha det, o jag känner verkligen att vi möts på halva vägen hela tiden utan en massa tjafs. Skönt!!
Sen bäddade vi rent i sängen o somnade på 1 min :)

Måndag:

Började dagen med att åka ner till äckel AF o fick papper påskrivet. Sen bjöd Anneli på räkmacka från Lilla Blå som vi smaskade i oss hemma hos mig :) Sen blev det kaffe med Mickan o Anneli.
Hade anlitat min mormor för att hon o jag skulle städa ute hois Jonte. Kom ut vid 12,00 o var klara typ vid 19.00 snacka om att vi har slitit! Började med att städa huset, min mormor är verkligen fenomenal när det gäller stäning hon hittar ställen att städa på som en annan aldrig skull komma på tanken att torka på! Drog fram duschen o gnodde! O det behövdes VERKLIGEN kan jag lova! Sen gjorde vi i ordning verandan. Tvättade målning o alla fönster! La på matta o bytte dukar! Jisses vilken skillnad.
Sen har vi ju en liten hund som tycker om att tugga sönder en massa konstiga saker, Hela gräsmattan har varit full av små små små platsbitar flaskor, flis av olika slag! Där har mormor o jag sprunig o plockat upp allt för hand , jag har fått för mig att jag ska klippa gräset imorgon.! Plockat fimp på garage uppfarten ! Så Nu finns det ne gigantisk askopp att fimpa i istället!
 Vi har verkligen varit jätte duktiga! Har även hunnit med o tvätta under dagen! Fattar inte att det kan bli så mycket tvätt på 2 pers o ändå har jag ju kläder hemma med!

Måste tipsa om att tvätta fönster med ättika! Först tar man en trasa med vanligt skurmedel o tvättar av fönstret så man får bort det värsta! Sen blandar man ut ättika med vatten o tvättar fönstren med! Behövs inte mycket ättika alls. Sen en torr trasa så man får bort flammor! Billigare o BÄTTRE en vanligt fönsterputs!

Vi åt mat från grillen idag eftersom vi inte har hunnit laga mat! Sen var det bara hem igen o börja elda en massa skräp så det har vi pysslat med. Har även för första gången kört åkergräsklippare, hahaha vilken syn. Jonas satt på släpet o jag körde. Gick väll så där, men det är sånt som ordnar sig!

Imorgon är det städning hemma i viken o jobb i garaget på kvällen. O om det är fint väder på onsdag så ska jag ut till mormor o tvätta mattorna som jag skickade med henne idag. Skönt o ha lite o göra!

Nu ligger jag i sängen o väntar på min karl som duschar, så vi kan se på filmen vi hyrde ( NEVERWAS) säkert svin dålig! Det var ju jag som valde den. Jog somnar nog ändå efter 10 min, som vanligt!



"-Jag älskar dig, det är så underbart att planera framtiden tillsammans med någon"

Livet känns underbart!



Puss O Godnatt från familjen JLE ♥

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Bra tips för fönsterputsning det låter vettigt såå de måste jag prova!!

kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback