Varför får man inte välja??

Varför får man inte välja hur ens liv ska börja? Varför får man inte välja dom som har tagit dig till denna värld?
Varför får man ta det som det är? Är det upp till mig att förändra mig för att vara dom till lags? Hatar det och har alltid gjort, kommer alltid att göra! 

Hatar att inte känna att man tillhör nån familj att man blev nåt slags mellanting, ett misstag. Är det upp till mig som deras "barn" vara dom till lags, när jag bara vet att det är ett falskt yttre dom har mot mig, "-ok, nu är hon här agera förälder" men det går åt helvete. Att fara runt o vara hos alla, o är man inte det så får man skit för det!!!

Ens föräldrar är alltid ens föräldrar o man älskar dom oavsett. Men varför ska man behöva det?? Varför kan det inte bara vara tack o adjö när man sätts till denna värld? O inte behöva ha banden.. Klippa allt från första början hade vore det bästa! vem fan har bett om att få va HÄR??? inte jag ...
Är det värt att konfrontera? Antagligen inte, nu har det varit så här i 22 år o varför skulle det ske en ändring nu?  Ne är väl bara att Glömma o Förlåta...

Orkar inte ha allt i ryggsäcken.

M&P NI VET INTE ENS HÄLFTEN!!

Vet inte varför jag skriver det här, kanske ihopp om att nån av dom kanske läser o FÖRSTÅR så jag slipper konfrontera!

Ursäkta mitt gnäll!

// A

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Annelie

JA du stumpan. Förstår hur du känner det, tror jag. Det du känner är dina känslor och de kan du inte göra något åt, de finns där i alla fall. Sen om M&P förstår lr inte spelar egentligen ingen roll, för inget kan göras ogjort.

Som du vet är det bara DU som kan påverka hur ditt liv ska utformas.

DU som väljer hur du vill må o utvecklas.

Svårt är det men, det kanske kommer den dagen då du vill o orkar tala om för M&P hur du känt under åren som varit för att orka gå vidare, eller annars så kanske du väljer att inte säga nåt utan bara acceptera att så var det för dig.

Och ta stadiga tag framåt i livet o skapa DITT egna föredöme för dina avkomlingar.

Valen finns och jag är övertygad om att du kommer att gör a rätt val för dig.

Finns här.

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback