Det håller i sig

Jo det kan man ju lugnt säga! Idag är det 6:e dagen i rad som jag o Linda ute o motionerar 1 timme om dagen! vi var ute o gick i 2 timmar i söndags o insåg hur skönt det  faktiskt är så vi tog  i hand på att fortsätta o det har vi gjort! Bestämmde även att vi skulle gå vid 18.00 varje dag, bättre att ha en stadig tid så man inte bokar in nåt annat o så hinner man inte med sen! Idag gick vi en timme tidigare för det är j utrots allt fredag o skönt o komma hem i god tid så man hinner med allt på tvn på kvällen!

Jag är iaf fruktansvärt stolt över att vi har hållt i :)

Jahopp har ju sagt att jag ska försöka uppdatera er lite om husbygget, kanske inte för att ni är intresserade men man vet ju aldrig!
Älskling har så mycket att göra nu så han blir lätt lite stressad men det förstår jag. Huset måste upp innan snön kommer o det kan ju hända när som. Vi har fått massa uppskattad hjälp med grävning o diverse utav underbara människor! Så förra helgen va det full rulle ute i bushen. Peter,Jocke, Linus o Jonas höll på hela dagen o fick till början av grunden. Kommer lite bilder på det nu:


Jag kom ut ganska sent men här håller dom på o fyller med grus.

 

Arbetande män.

Sorry Jocke men jag kunde inte låta bli :)

 

Ja det här är ju iaf en del i det hela :) Men i morgon ska dom fixa med isolering o armering. Det händer grejer.

Jag har ju fått äran av Jonas att få bestämma själv hur det ska se ut inne, självklart vill jag ju ha hans åsikt innan jag gör nåt. Så imorgon åker ja, Annelie o Jocke till villa mässan i Nrkpg. För att hämta lite inspiration. Det händer mycket i mitt huvud nu om hur jag vill att det ska se ut. Måste bara fixa en budget så jag vet hur långt jag kan gå! Men är iaf helt inne på att det ska vara ljusa målade väggar, Likadant golv på hela undervåningen vitt kakel i badrum o kök. Enklast o gå efter det sen. Sätta färg på gardiner kuddar tavlor m.m som är utbyttbart, jag är känd för att tröttna ganska fort! Kanske blir nån fondvägg om det passar.

Tro mig det är fruktansvärt påfrestande på förhållandet o bygga hus :) Men det är samtidigt så underbart o få ha något som är bara mitt o Jonas. O få känna att vi gör det här för våran o våra framtida barns skull. O kan man rida ut den här stormen så klarar man mycket :)

 

Jaha vad ska ni göra i kväll då?

Jag ska iaf hoppa in i duschen vidare upp till grannen på mat o idol :) Sen mys med gubben såklart!

Imorgon ska jag o Miss Ella gör vika osäkert som vanligt med våra utsvävningar, har hört att det kan bli bra med folk ute. Det tycker vi om!

 

Jo just det en sak till... Ni kommer kanske ihåg att det var nån som ringde till både mig o Frida samtidigt från dolt nummer ganska ofta!?

Nåt som är jävligt konstigt är nu när både Frida o jag har slutat umgåtts med en viss person så har det inte ringt en enda gång! Haha som det skulle vara så svårt att lista ut vem det var! "Hon ringer inte hon kommer !" Haha eller hur!

Jaja trevlig Fredag på er :)

 

Puss A

 

 

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Frida

Shit! vad långt de har kommit :) Jag gjorde ju en liten insatts.. Bar plaströr :D haha.



Ja de där är ju lite konstigt.. Har inte ringt något mer efter det.. Måste tillägga: "Och * är inte heller att leka med.. Ingen av dem ringer! De kommer" HAHA! De var rätt kul. Hitills jag inte sett någon av dem här :) Men det är väl som allt annat.. tex torpeder osv :D

Postat av: Alexandra

Haha ja du, har heller inte träffat nån på affären efter det. Lovar att det satt en sändare på min bil. Men först mig rätt nu Frida! JA SVÄÄÄÄRR

Postat av: Frida

Förstå mig rätt nu Alex, Jag LJUGER inte! Hahahahahaha jo men visst. Många roliga grodor har det kommit ur den munnen. Förstå mig rätt nu :)

Postat av: Alexandra

Ne frida FÖRSTÅ MIG RÄTT nu. Förlåt att jag avbryter! Har haft mycket att reda ut nu. hade jag inte rätt ut det här så hade det varit KRIG nu!!! Min kropp saknar din! :) Hahahahaha MOJJE!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback